Vang Vieng & Vientiane - Reisverslag uit Vangviang, Laos van AnthonyenDebbie - WaarBenJij.nu Vang Vieng & Vientiane - Reisverslag uit Vangviang, Laos van AnthonyenDebbie - WaarBenJij.nu

Vang Vieng & Vientiane

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg

22 November 2015 | Laos, Vangviang

Vrijdag 20 november

Ik heb weer kort geslapen, er was zoveel lawaai op straat dat ik pas na 1.30 uur in slaap gevallen ben en ik was om 7.30 uur weer klaar wakker. Eerst maar ontbijten en dan naar de Blue Lagoon. Anthony wilde lekker in het zonnetje liggen dus heb ik een tuktuk geregeld die mij naar de Blue Lagoon kon brengen. Had eerst nog getwijfeld om een scooter te huren en zelf te gaan rijden maar omdat ik meestal bij Jury achterop zit en het voor mij zo'n 23 jaar geleden is dat ik zelf gereden heb leek het mij verstandiger om het maar niet te doen. Dus ik had een tuktuk voor mezelf, wat een luxe hahaha. De chauffeur nodigde me uit in de cabine te komen zitten omdat het een hobbelige en stoffige rit zou worden. Het bleek een aardige jongeren van 28 te zijn die 8 maanden geleden voor zichzelf begonnen was en de tuktuk nieuw gekocht had. Hij vertelde me over zijn leven, familie en over zijn vriendin. Na 30 minuten over een onverharde weg gereden te hebben, was ik er. Daar is dan ook alles meegezegd, en zag meteen al dat het niet was wat ik ervan verwacht had en op internet gezien had. Wat kunnen foto's toch een vertekend beeld geven. Ik heb er even rondgelopen en besloot lekker terug te gaan en ook in het zonnetje bij de rivier te gaan liggen. Ik had nog naar grotten kunnen gaan maar dat zou een wandeling van ander half uur zijn en ook nog eens 140 trappen, dus daar had ik geen zin in en dat schiet met mijn knie ook niet op. Het gaat goed dus dat hou ik graag zo.
Ik had me door de tuktuk chauffeur aan het begin van de hoofdstraat laten afzetten zodat ik nog een stukje kon lopen en iets te eten kon halen. Daarna heerlijk aan de rivier bij Anthony gaan zitten, wat is dit toch een ongelofelijk mooie plek. Hier kom je echt tot rust. Iets later kwmen Paul en Tess aangelopen om te vragen of we mee gingen tubben op de rivier. Je zit dan in een band en gaat dan door de stroomversnelling de rivier af. Dit leek me erg leuk maar ik had thuis al besloten dit ivm mijn knie niet te doen. Het leek Anthony leuk maar wilde niet alleen dus kwam dat even mooi uit. Ze waren al even weg en het weer sloeg om, de lucht werd donker en het begon te waaien en te  regenen en niet zo zachtjes ook. Ik was onder een riet afdak waar ook al andere mensen net als ik, in een hangmat gaan liggen. Het was echt noodweer met onweer en bliksem en dacht echt ik hoop dat ze ergens veilig kunnen schuilen. Toen het op een gegeven moment weer droog was ben ik met een omgeslagen handdoek naar het guest house teruggaan om een warme douche te nemen, ik had het zo koud brrr. Na vijven kwam Anthony verkleumd terug en sprong ook direct onder de warme douche. Ze zaten nog net niet in de band toen het begon te regen dus hebben daar gewacht tot het stopte met regen. Zij hebben ondertussen vreselijk gelachen om de gasten die stom dronken en onder invloed van drugs niet meer konden lopen en achter elkaar omvielen.

Ik heb voor morgenmiddag de bus naar Vientiane gereserveerd, onze laatste bestemming in Laos alweer.  Vanavond hebben we gezellig met z'n achten gegeten (de Nederlanders die we steeds tegen komen), wat een super gezellige maar vooral gekke avond. Na het eten zijn we nog een bar ingedoken en hebben vreselijk gelachen om de mensen die daar van godlos waren. De shotjes en lachgas ballonnen vlogen over de balie alsof het niks was,  de barman stomdronken met een pruik op, een vage dronken Laotiaanse hoer met haar irritante lach die de hele tijd met ons kwam proosten, een man stond op zijn kop terwijl er een trechter met drank in zijn mond gedaan werd. Het leken wel een stel pubers die zich in Salou misdragen. We hebben onze ogen uitgekeken en vooral een hoop lol gehad. Morgen vertrekt iedereen op èèn stel na naar Vientiane, dus wellicht zien we elkaar daar weer en daarna zullen onze wegen scheiden. De èèn gaat door naar het zuiden van Laos, twee anderen naar Vietnam en nog een stel net als wij naar Cambodja.
Morgenochtend doen we lekker relaxt we hoeven om 11.00 uur pas uit te checken.

Zaterdag 21 november

Vanmorgen even rustig aangedaan, ook wel even fijn. We zijn om half 10 een paar uurtjes in het zonnetje op de vlonder bij de rivier gaan liggen, even een beetje kleur opdoen. Ik had vandaag echt een breek moment, alles kwam eruit, ook niet vreemd na alles wat er gebeurt is dit jaar. Om 13.00 uur zijn we weer naar het guest house gelopen om ons om te kleden, nog even snel een pannekoekje gegeten en wat drinken gehaald voor in de bus. Snel op de wifi nog even op Agoda gekeken voor een hotel en ik wilde wat boeken deed mij random reader het niet, waarschijnlijk door de warmte stuk gegaan. Dan de creditcard, maar toen bleek er al een reservering te bestaan. Helaas, straks maar gewoon naar het hotel toe en dan zien we het wel. We zouden om 13.30 uur opgehaald worden om naar het busstation gebracht te worden, dit werd 14.00 uur (hoe kan het ook anders). Om 14.30 uur kwam de bus, maar dit was een grote bus. Wij hadden een mini bus geboekt, dus snel navraag gedaan en het bleek wel de bus te zijn die we moesten hebben. Anthony gaf de onze backpacks aan de chauffeur en ik was al ingestapt om goede plekken te bemachtigen. We zaten voor in de bus met de meeste ruimte. Het was zoals ze dat noemde een VIP bus, nou het was een oude bus met een grote ster in het voorruit. De rit zou 3 uur duren maar je raad het al, dat was met een mini bus, de grote bus zou er 4 uur over doen. Het is niet anders, je kan je er druk over maken maar er is toch niets meer aan te doen. Iedereen ging in de relax mode en wij zaten druk ingesprek, zullen mensen zich vast zwaar aan geïrriteerd hebben, jammer :-). Ook in de bus weer een zwaar breek moment pfff, was even nodig. Om 19.45 uur waren we op het busstation van Vientiane dit is de hoofdstad van Laos. Wat een drukte hier, dat is weer even wennen na alle rust van Vang Vieng. Met zo'n 10 man in een tuktuk gestapt die ons in het centrum afzette. Wij waren het hier niet mee eens en uiteindelijk zou de chauffeur ons naar het hotel brengen. We reden de straat in waaraan het hotel ligt, je gelooft het niet maar zie ik daar Paul en Tess lopen en blijken we nog in het zelfde hotel te zitten. Hoe is het in godsnaam mogelijk. We hebben een super luxe kamer (voor weing geld) in het Vientiane Garden hotel met uitzicht op de idillische binnenplaats met zwembad. Op hun aanraden bij een Italiaan een heerlijke pizza gegeten en meteen een goede deal gesloten met een tuktuk chauffeur voor morgen. We zitten nu nog even relaxt om het zwembad voor dat we ons bedje gaan opzoeken.

Zondag 22 november

We hebben allebei heerlijk geslapen en ik vond het vooral fijn een keer een nacht doorgeslapen te hebben, zo fijWat hebben we allebei heerlijk geslapen en ik vond het vooral fijn een keer een nacht door geslapen te hebben. Na het ontbijt zijn we om half 10 opgehaald door de tuktuk chauffeur (wat trouwens een super aardige man is die goed Engels sprak) naar het Buddha park te gaan wat 40 minuten rijden was. Het was een klein park maar wat een gigantische beelden, prachtig echt. Na hier een uurtje rondgelopen te hebben zijn we weer in de tuktuk gestapt en hebben we wat tempels bezocht en zijn we teruggekeerd naar het hotel. We hadden nog ander half uur dus onze zwemkleding aangetrokken en hebben nog een plons in het zwembad genomen en nog even van het zonnetje genoten. Vientiane is een grote drukke stad en vooral erg warm. Nu zitten we hij een bar een drankje te doen en maken we nog even gebruik van de wifi. Kan ik nog even mijn verslag plaatsen :-) De tuktuk chauffeur brengt ons zo naar het treinstation, waar we eerst in een trein stappen die ons over de grens naar Thailand brengt om daar vervolgens op de nachttrein te stappen naar Bangkok. Wat een geweldig land is Laos, we hebben hier super genoten, heerlijk gegeten, leuke mensen ontmoet en mooie herinneringen opgedaan!!

  • 22 November 2015 - 21:02

    Debby:

    Hey moppie!
    Leuk dat jullie steeds datzelfde Nederlandse stel tegenkomen.
    Grappig dan is de wereld ineens heel klein.
    Heel veel plezier in Cambodja!
    Zal vast prachtig zijn...Tot t volgende reisverslag. Echt leuk om te lezen!

    Hoop dat je krijgt wat je verdient! Kus kus kus

  • 23 November 2015 - 12:20

    Thamar:

    Wat maken jullie veel mee! Het is zo geschreven dat ik het helemaal voor me zie. En inmiddels Laos al weer verlaten, op naar nog meer avontuur. Geniet!

  • 23 November 2015 - 17:56

    Carool:

    Virtuele knuffel voor jullie liefjes!!!

  • 23 November 2015 - 18:31

    Tess:

    Helaas geen afscheid meer van jullie kunnen nemen maar
    aangezien we elkaar in Laos op elke hoek van de straat tegenkomen, is die kans in Nederland ook groot;).
    Heel veel plezier nog met jullie reis. Wij hebben genoten van jullie gezelligheid.
    Geniet geniet en geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Actief sinds 17 Okt. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 5610

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 04 December 2015

Laos & Cambodja

Landen bezocht: