Siem Reap, Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van AnthonyenDebbie - WaarBenJij.nu Siem Reap, Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van AnthonyenDebbie - WaarBenJij.nu

Siem Reap, Cambodja

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Maandag 23 november

Nog een kleine aanvulling op het verslag van zondag. Om 16.30 uur zijn we de tuktuk weer ingestapt en moesten we nog even stoppen om wat drinken en chips te halen voor in de trein. Het was een oude tuktuk en hij haperde af en toe, dat hadden we 's middags ook al een keer gehad en toen was de benzine zo goed als op, ik kneep hem dus best wel, omdat ik bang was dat hij er dit keer echt mee zou stoppen nu en we dan zeker niet op tijd zouden zijn. Het begon echt een race tegen de klok te worden. We reden het spoor over en je hoorde de spoorwegsignalen al, oei. We hesen alvast in de krappe tuktuk onze backpacks op onze rug, om er zodra we stilstonden, meteen uit te kunnen. We schoten door het hele gedoe gigantisch in de lach en ik vergat die aardige man zowat te bedanken voor de hele dag. We snelden naar het loket van de immigratiedienst om een stempel te halen, zodat we Laos uit konden komen. De medewerker zei, er is geen tijd meer om een treinkaartje te kopen, doe dat maar in de trein. We stapten de trein in en hij reed meteen weg, fieuw we hadden het gehaald, echt op het nippertje. We hadden echt geen minuut later moeten zijn. We reden een grote spoorbrug over en we waren weer in Thailand. We hebben geen conducteur gezien, dus ook niet betaald en 5 minuten later waren we op het station en kon iedereen uitstappen. We stonden in de rij om bij de immigratiedienst een stempel te halen om Thailand weer in te kunnen. Ik zag iedereen met een arrival formulier en zei tegen Anthony, die hebben wij niet. Ik vroeg dit aan een jongen die achter ons stond en die zei dat hij dat bij zijn treinkaartje gekregen had, oeps wij hadden niet betaald dus ook geen formulier gekregen. Ik liep naar een medewerker toe om zo'n formulier voor ons te regelen en hebben deze ondertussen in de rij ingevuld. Nadat we de stempel gekregen hadden, hebben we nog wat gegeten en zijn toen de trein ingestapt. Ik had in Nederland al een 1e klas coupé voor ons geboekt, niks geen 2e klas met stapelbedden tegenover elkaar met 30 man in een wagon maar een coupé met stapelbed voor ons zelf. Ik had in Thailand al eerder zo gereisd, maar wilde Anthony wel even laten zien hoe de 2e en 3e klas eruit zag, dus zijn we even door de trein heen gelopen. Nou hij was blij met onze coupé en zou nooit 2e klas willen reizen, net als ik trouwens. We liggen nu allebei op bed, hij boven en ik beneden. Ieder met zijn eigen muziek op en zijn druk met het schrijven van onze verslagen. Het zou een kleine aanvulling worden maar het is wat meer meer geworden hahaha.

Om 4.30 uur gingen onze wekkers, pfff ik was kapot. We gingen pas tegen twaalven slapen doordat er steeds torretjes op de vloer liepen waar we allebei panisch van werden. We hadden al onze spullen incl. backpacks al van de vloer gehaald want stel je voor dat er zo'n beest in je backpack komt brrr. Ik had Anthony zijn slippers gebruikt om deze dood te slaan. Door al dat gedoe was Anthony weer erg druk in zijn slaap waardoor ik om 2.15 uur wakker werd. Gelukkig weer in slaap gevallen ondanks dat ik het koud had. Al met al dus zeer weinig geslapen. Om 5.00 uur  stopten we op het station van Bangkok en liepen we naar de vertrekhal van het vliegveld. Lekker een bak koffie en warme chocolademelk gescoord met iets te eten. Ook hebben we onze tanden gepoetst en even opgefrist in de toiletten. Onze vlucht naar Siem Reap, Cambodja gaat pas om 10.00 uur, dus voorlopig zitten we hier nog wel even. We zijn netjes op tijd de lucht in gegaan en landde een uur later op ds luchthaven van Siem Reap. We waren als èèn van de eerste bij de immigratiedienst voor ons visum en de daarbij horende stempels. Onze backpacks lagen al op de bagageband en stonden binnen een half uur al buiten, top. Er stond al een tuktuk voor ons klaar aangezien we gisteren al een hotel geboekt hadden en dus werden opgehaald. Goed geregeld. Het was een kwartiertje rijden en werden vriendelijk ontvangen in Okay 1 Villa met een vers glaasje mango sap hmm. Het is een mooi hotelletje in een rustige steeg.
Na onze spullen op de kamer gezet te hebben, hebben we de rest van de middag ge-relaxt in het zonnetje het zwembad wat zich op het dak bevindt. 'S avonds wat gegeten en wat rondgelopen. Siem Reap is een vieze stad waar de mensen op straat op hun knieën het vuil aan het scheiden zijn en de kakerlakken weg schieten. Er heerst hier vreselijke armoede en dan besef je je weer hoe vreselijk goed we het in Nederland hebben. Ook hebben we een tuktuk geregeld die ons de komende 2 dagen het tempel complex Ankor rondrijdt. Daarna hebben we ons nog laten masseren. Anthony koos voor een voet, schouder, nek hoofd massage en ik voor een 4 handen massage, hoezo decadent. Wat was dat genieten! Ik moest voor een uur $13 afrekenen en Anthony $4. Daar kun je je elke dag wel voor laten masseren. Ik denk dat we morgen weer gaan :-) Daarna nog wat gedronken in een super mooie tent en nu is het bedtijd. Truste

  • 26 November 2015 - 12:59

    Thamar:

    Wauw! Wat een belevenissen weer! En dan die insecten overal! Ik denk dat ik dat echt te spannend vindt hahaha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Actief sinds 17 Okt. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 5628

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 04 December 2015

Laos & Cambodja

Landen bezocht: