Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van AnthonyenDebbie - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van AnthonyenDebbie - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg

01 December 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk

Vrijdag 27 november

Vanmorgen vroeg na het ontbijt zijn we om 8 uur vertrokken met een minibus richting Sihanoukville, het zuiden van Cambodja. Ik heb met Spotify op mijn oren de voorbijkomende natuur en de krakkemikkige huizen bekeken, wat een totaal andere wereld is dit toch. In gedachten bij mijn hondje liepen de tranen over mijn wangen. Na 4.5 uur kwamen we aan in Sihanoukville onze eind bestemming alweer. De temperatuur ligt hier overdag tegen de 40 gr. en dat was te merken ook pfff. Er kwam meteen een tuktuk chauffeur aangelopen of hij ons ergens heen kon brengen. We vertelde hem waar we heen wilde maar hij wilde ons niet brengen. Het hotel bleek op loop afstand te zijn. Dus onze backpacks opgehesen en door de warmte naar het hotel gelopen. Dat bleek schuin aan de overkant te zijn. Voor de verandering bleek het een groot 4* hotel te zijn. We hebben een grote ruime kamer met een luxe badkamer :-) lekker! Anthony is bij het zwembad gebleven en ik ben naar het strand gelopen wat was het warm, het zweet gutste aan alle kanten van me af. Later ook nog even bij het zwembad gezeten en daarna heerlijk gedouched onder een gigantische regendouche. Begin van de avond hebben we wat rondgelopen en 2 tours geboekt voor morgen en maandag. Morgen gaan we met een boot 3 eilandjes af en kunnen we snorkelen en maandag gaan we naar een nationaal park. We raakten aan de praat met de jongen en meisje van het boekingskantoor en bleken broer en zus te zijn. Wat ook weer super lieve mensen zijn. Hij kon elk moment vader worden van een zoon, dus voor hem spannende uren. Terwijl we ingesprek zijn voel ik wat op mijn borst vallen ahh.... een grote tor. Dus ik gillen en probeerde de tor van mijn topje te vegen, gleed ik in mijn hysterische gedoe nog bijna uit over een kleedje poeff. Gelukkig ging het goed en lag de tor uit eindelijk op de grond. We hebben gegierd van net lachen echt, heb ik weer... doos. Nadat we alles geregeld hadden hebben we wat gegeten voor $10, samen, ik hou d'r van en daarna schepijs met slagroom gegeten bij een ijssalon, yummie, yummie. Terug in het hotel is Anthony nog even wat gaan drinken in een bar en ik heb even ge-skyped met Jury en ben daarna nog even aan mijn verslag verder gegaan. Ik ben aardig moe en ga lekker slapen aangezien de wekker om 7.15 uur weer gaat. Het lijkt wel een werkdag i.p.v. vakantie ; -)  Toedeloe

Zaterdag 28 november

Vanmorgen zijn we om 9 uur op de boot gestapt voor een eiland trip. We hadden een grote boot met zonnedek, dus we kondsn heerlijk van het zonnetje genieten. Op de boot zaten Elisabeth en John een stel uit Duitsland waar we mee aan de praat raakten. De eerste stop stelde niet heel veel voor en konden we zwemmen en snorkelen. Anthony is voor het eerst wezen snorkelen, er viel niet heel veel te zien maar hij vond het toch wel wat. Ik ben aan het trapje van de boot blijven hangen omdat zwemmen met mijn knie niet gaat, maar kon in ieder geval lekker het water in. De tweede stop was bij een prachtig eiland. Hier bleven we 2.5 uur. Ik ben lekker het water ingeweest en we hebben ge-relaxt in een hangmat. We kregen lunch op het eiland, brood, sla rijst, vis en vers fruit, erg lekker allemaal. Na het eten ging Anthony even slapen en ben ik het eiland een beetje gaan verkennen. Ik ben langs langs kustlijn gelopen en heb mooie foto's gemaakt. Later ben ik de andere kant nog opgelopen en kwam via een smal paadje door de ongerepte natuur bij een klein strandje uit waar je ook in boomhutten kon slapen. Wauw ik had echt een expeditie Robinson gevoel, zo gaaf. Na dat ik weer teruggelopen was ben ik nog even het heerlijke water ingegaan en stapte we weer op de boot. Toen we weer even gevaren hadden gingen we weer voor anker en heeft Anthony weer even kunnen snorkelen. Om 4 uur meerde we weer aan in de haven en gingen we onze was ophalen die we vanmorgen weggebracht hadden. Nog even wat gedronken op een terrasje en een ijsje gehaald. Na een verfrissende douche zijn we susi gaan eten bij een Japans tentje wat 4 maanden geleden geopend was. Dit had ik op TripAdvisor gevonden en het was voortreffelijk. We zaten op het dakterras en konden zo de bar straat inkijken. Er zat boven nog niemand dus we hadden onze eigen ober, hoe luxe. Later raakten aan de praat met onze "privé" ober en vroegen hem hoeveel uur hij werkte en hoeveel loon hij kreeg. Hij vertelde ons dat hij van 7 tot 17 uur in een hotel werkte en van 18 tot 11 uur in het sushi restaurant en dit 7 dagen per week voor $170. Het meeste van zijn inkomen ging naar zijn familie want die hebben een schuld bij de bank. Echt niet normaal. Walgelijk om te horen hoeveel de mensen hier moeten werken voor een schijntje. Als ze vrij of ziek zijn krijgen ze ook geen geld. Het is in Nederland toch allemaal maar goed geregeld! We hebben de jongen $5 in zijn handen gedrukt en gezegd dat hij dit voor zichzelf moest houden en niet aan zijn familie moet geven. Na het eten zijn we over de boulevard gelopen en liepen langs een bar waar een jongen zat met een hond. Het viel me op hoe hij met de hond omging en hoe goed de hond in vergelijking met andere honden er goed uitzag. Ik liep naar hem toe om te vragen of ik hem mocht aaien. Hij vertelde dat hij 8 maanden oud was maar dat hij de hond van zijn baas weg moest doen omdat zijn baas geen hond wilde in zijn zaak. Ik zei hem, dit ga je toch niet doen. Als hij dit niet doet wordt hij ontslagen, dus het zal er uit eindelijk wel op neerkomen dat hij het beestje weg moet doen. Bizar echt dat iemand die ook 7 dagen in de week keihard werkt voor een schijt loon eigenlijk geen keus heeft en door zo'n klootzak voor het blok gezet wordt. Echt walgelijk dat soort mensen. Ook wel raar als je hier over straat loopt dat je overal de kerstbomen, kerstmannen en andere versieringen al ziet. Voor ons gevoel is het juli/augustus. Maar het is natuurlijk al bijna het einde van het jaar. Ik heb me nog even een uurtje laten masseren en ga zo mijn bed maar weer eens opzoeken. Anthony ligt al even te slapen die gaat later vannacht nog naar de opening van een nieuwe homo bar.

Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Preah Seihanouk

Actief sinds 17 Okt. 2015
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5635

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 04 December 2015

Laos & Cambodja

Landen bezocht: