We zijn er - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van AnthonyenDebbie - WaarBenJij.nu We zijn er - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van AnthonyenDebbie - WaarBenJij.nu

We zijn er

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg

16 November 2015 | Thailand, Chiang Khong

zaterdag 14 en zondag 15 november.


Eindelijk is het zo ver samen met mijn beste vriend Anthony backpacken door Laos en Cambodja. Voor Anthony is het de eerste keer dat hij buiten Europa op vakantie gaat, dus dat is extra spannend. En ik ben natuurlijk benieuwd wat hij ervan vindt en of het hem bevalt.
Het afscheid op Schiphol van onze mannen was raar, vreemd om zo lang van je partner gescheiden te zijn. Maar vooral ook om de prachtige dingen die we gaan zien en beleven niet te kunnen delen.

Op Schiphol nog wat gegeten maar alles is veranderd achter de douane en het eten was niet wat we ervan verwacht hadden. We moeten ook altijd wat te zeiken hebben, twee diva's op stap. Om 22.00 uur vlogen we met Eva Airways rechtstreeks naar Bangkok. Tijdens de vlucht was er steeds een kindje aan het huilen, als ik bijna sliep begon het weer grrr. Uiteindelijk hebben we wel wat uurtjes geslapen maar het had langer gekund. De vlucht ging redelijk snel en om 14.15 uur landen we op Bangkok airport. Nadat we daar wat gegeten hadden, zijn we op een shuttlebus gestapt die ons in 45 minuten naar het oude vliegveld van Bangkok bracht, waar we om 20.00 uur zouden doorvliegen naar Chiang Rai, een stad in het noorden van Thailand. Maar het geluk is niet met ons want we hebben een uur vertraging, echt balen aangezien we het inmiddels aardig zat zijn. Toen we op het vliegveld van Chiang Rai aan kwamen was het 22.15 uur stil en verlaten. We vroegen een medewerker waar we een bus konden pakken naar Chiang Klong, ze keek me heel raar aan en zei... nu nog? ik zei ja. Er rijdt geen bus meer om deze tijd, je kan alleen een soort van taxi pakken maar dan moet je opschieten want balie gaat zo sluiten. Wij snel naar de balie waarvan het rolluik al voor de helft dicht was en konden gelukkig op de valreep nog een chauffeur vinden die ons naar Chiang Klong wilde brengen. De chauffeur sprak geen engels en we reden in het donker door de bossen. Na ruim 45 minuten dachten we dat we er bijna waren maar zagen toen een bord langs de weg dat we nog 49 km moesten rijden, pffff.  Ik was erg misselijk geworden door de slinger wegen, en vroeg Anthony of hij de chauffeur wilde vragen om te stoppen, ik moest spugen. Eenmaal uit de auto luchte het enorm op, ik was het kwijt en zei toen ik omhoog keek, wat een prachtige sterrenhemel. Hillarisch echt. Nog nooit heb ik zoveel heldere sterren bij elkaar gezien, zó mooi!! Na een half uur reden we Chiang Klong binnen en ook hier waren de straten donker en verlaten, het deed ons aan een spookstad denken. Toen we bij het Day Waterfrond guest house afgezet waren was ook hier alles donker en verlaten. Ik zei tegen Anthony wacht jij hier ik ga kijken of ik iemand kan vinden. Uit eindelijk heb ik op een deur geklopt (wat ik niet prettig vond omdat het inmiddels 0.45 uur was) waarvan ik dacht dat het van de eigenaar was en dit was gelukkig ook zo, fieuw. Wat werden wij hartelijk en gastvrij ontvangen. We zijn naar de kamer gegaan en hebben nog even ge-skyped met het thuisfront en zijn daarna gaan slapen. En dan ben je zo moe en dan gewoon allebei niet kunnen slapen en dan gewoon een lachkick krijgen, heerlijk echt. Anthony was heel erg druk en spraakzaam in zijn slaap dus ik ben echt wel 4 keer wakker geworden van zijn drukke gedoe, pff het is al zo'n korte nacht en de wekker gaat ook weer vroeg.

De foto's volgen later daar is de wifi te traag voor.

  • 16 November 2015 - 15:50

    Mirjam En Erwin:

    Hallo lieve allebei, wauw wat een begin.....als ik dit lees ben ik toch blij dat toen wij naar Maleisie gingen het iets beter verliep bij aankomst, zeker met de kids erbij! Maar achteraf natuurlijk een mooi verhaal en jullie zijn er! Nu lekker verder genieten en alle indrukken laten inwerken . Veel plezier en we blijven jullie volgen xxx

  • 16 November 2015 - 16:35

    Jury:

    Nou blij dat jullie veilig aangekomen zijn, ben benieuwd naar de verhalen xxx

  • 16 November 2015 - 17:17

    Patricia:

    Genoten van je verhaal met nu al veel belevenissen! Schat, Kefalonië heeft ook heel veel sterren hoor. Ga maar mee dan laat ik je ze eens zien. Ze zeggen dat het komt doordat het superdonker is waardoor alle sterren goed zichtbaar zijn voor ons.
    Veel plezier verder! Xxxx

  • 16 November 2015 - 22:00

    Debby:

    Hey lieverds!!! Zo fijn om van Jur te horen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Wat een reis hebben jullie gemaakt zeg!! Lange trip..Maar wel met veel lol zo te lezen

  • 16 November 2015 - 22:20

    Richard:

    Heerlijk al gelijk zoveel avonturen op de eerste dag. Dat beloofd wat voor de rest van de reis.
    Geniet lekker samen.

    Hou van jullie xxx

  • 17 November 2015 - 08:34

    Carool:

    Ik heb 'm gevonden, hij zat in mijn spam :)
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen na die lange reis...
    Kijk uit naar alle verhalen XXX

  • 17 November 2015 - 10:52

    Thamar:

    Geweldig verslag! Leest lekker weg! Geniet van al dat moois daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Actief sinds 17 Okt. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5638

Voorgaande reizen:

14 November 2015 - 04 December 2015

Laos & Cambodja

Landen bezocht: